מה הן העלויות של צי רכב חשמלי וירוק?

מה הן העלויות של צי רכב חשמלי וירוק?

רוצים להקים או לנהל צי רכב חשמלי, ירוק וחסכוני יותר? רוצים לשפר את היעילות של ניהול צי הרכב מבלי להוציא הון? אלה הדברים שכדאי לדעת בנושא העלויות, החיסכון והיעילות.

העלויות של רכישת רכבים ירוקים וחשמליים

הקמת צי רכב חשמלי מאוד פופולרית עבור ארגונים ועסקים שחושבים קדימה. ישנם יתרונות סביבתיים, חיסכון בדלק, תדמית מתקדמת אבל במקביל, גם עולה השאלה כמה זה באמת עולה? העלויות של צי רכב חשמלי וירוק מתחילות במחיר של הרכבים עצמם, אבל כפי שנראה זה ממש לא הכל. יש גם עלויות לתשתיות טעינה, תחזוקה ועוד. אז לפני שאתם הופכים את חברת חשמל לדלק של צי הרכב שלכם, קבלו כמה עובדות, פרטים ונתונים. העלות הראשונה שארגונים צריכים להביא בחשבון היא מחיר הרכישה של כל רכב ירוק, כפול מספר הרכבים בצי הרכב. זו עובדה, רכבים חשמליים עדיין יקרים יותר מרכבים רגילים בעלי מנוע דלק רגיל. ההפרש במחיר יכול בקלות להגיע לשליש ואפילו למחצית מהעלות. זה כמובן תלוי במודל הרכב ובגודל של כל צי הרכב. עם זאת חשוב לזכור שיש גם הקלות והנחות במס לצורך מעבר לרכבים חשמליים. מנהלי ציי רכב מדווחים שהם אכן משתמשים בתמריצים משמעותיים לרכישת רכבים חשמליים, שלמעשה מפחיתים את העלות הרשמית. בנוסף, כשיש לכם צי רכב גדול ניתן לקבל מהיצרנים והיבואנים הנחות של ממש ברכישת כמה רכבים בו זמנית.

עלות התשתיות, טעינה ותחזוקה

לצד עלות רכישת הרכבים עצמן, ישנה הוצאה בלתי מבוטלת שלא תמיד לוקחים בחשבון. אנו מדברים על הקמת תשתית הטעינה עבור רכבים ירוקים. עסק או חברה שרוכשים צי רכב חשמלי צריכים להתקין עמדות טעינה. את העמדות מתקינים סמוך למשרדים, במחסנים או במגרזי החניה לפי העניין. עלות עמדת טעינה מגיעה כיום לכמה אלפי שקלים. אם רוצים עמדות טעינה מהירות במיוחד, העלות של כל עמדה יכולה לגדול פי כמה. יש לקחת בחשבון גם את עלויות החשמל וכן עלויות של שדרוג של מערכת החשמל אם התשתית ישנה. מצד שני תחזוקה של רכבים חשמליים הרבה יותר זולה ביחס לרכבים רגילים וחוסכים גם את עלות הדלק והבלאי. לא צריך לשלם על החלפות שמן, רואים פחות בלאי כי אין כמעט מערכות נעות, פחות חלקים מכניים שנשחקים. יש כאן חיסכון גדול בכסף.

להשיג חיסכון תפעולי בצורה נבונה

עסקים תמיד אוהבים לחסוך ויש עוד מה לומר כאן. העלות התפעולית של רכב חשמלי נמוכה משמעותית לעומת עלות התפעול של רכב רגיל. עלות החשמל לכל קילומטר זולה בהרבה לעומת מחיר הדלק. עבור צי רכב שעושה בקלות אלפי קילומטרים בחודש, זה חיסכון עצום לכל שנה. בנוסף, ערך הרכב החשמלי נשמר הרבה יותר לעומת ערך הרכב הרגיל לאורך השנים. ויש גם יתרונות עקיפים עבור בעלי ערך לעסקים, למשל תדמית עסקית, יחסי ציבור טובים כחברה ירוקה יותר, שביעות רצון של עובדים שמקבלים רכב חברה חשמלי וירוק. מעריכים כי צי רכב מחזיר את ההשקעה ומתחיל להרוויח לאחר כחמש עד שמונה שנים מרגע ההסבה לצי רכב חשמלי במקום צי שמונע בדלק. המעבר לצי רכב ירוק צריך להתבצע על תוכנית עבודה. אפשר להתחיל עם פיילוט קטן כמו הסבת חלק מהצי לצי ירוק. כך לומדים מהניסיון ומרחיבים את כמות הרכבים הירוקים בהדרגה. חשוב לשים לב להרגלי הנהיגה של נהגים שונים בחברה וכך להמליץ איזה נהג יקבל ראשון רכב ירוק חשמלי. כמו כן כדאי לשתף את הנהגים בתהליך, לקבל מהם רעיונות ולספק להם הדרכה לגבי נהיגה נבונה ברכב חשמלי.

3110*

מוקד מכירות BG. בדיוק בשבילך!

    * כל השדות חובה
    דילוג לתוכן